Koleje Śląskie odwołują

Koleje Śląskie odwołują 25 połączeń – zmiany już od 6 maja

Koleje Śląskie odwołują 25 połączeń – ograniczenia w ruchu pociągów przez Katowice. Od wtorku, 6 maja 2025 r., podróżni muszą przygotować się więc na poważne zmiany.

 

Koleje Śląskie odwołują 25 połączeń. Zmiany tras i odwołania połączeń to wynik kolejnej fazy modernizacji katowickiego węzła kolejowego, na odcinku Brynów–Ligota (zamknięty zostanie bowiem jeden z dwóch torów).

Mniej pociągów i zmienione trasy

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały, że od 6 maja:

  • Ponad 25 połączeń Kolei Śląskich zostanie odwołanych, w tym:

    • 16 pociągów na trasie Tychy – Katowice,

    • 10 pociągów na trasie Katowice Ligota – Katowice.

  • 14 pociągów Kolei Śląskich zostanie skierowanych objazdem przez Hajduki.

  • Część pociągów dalekobieżnych PKP Intercity pojedzie zmienioną trasą: np. „Daszyński” (do Białegostoku) oraz „Korfanty” (do Warszawy Wschodniej) ominą Bielsko-Białą i pojadą przez Gliwice.

Zmiany dotyczą jednego z najważniejszych połączeń południowej Polski, prowadzącego z Katowic m.in. do Tychów, Bielska-Białej, Zwardonia, Rybnika, Raciborza, a także przejść granicznych w Zebrzydowicach i Chałupkach.

Trwa wielka modernizacja katowickiego węzła kolejowego

Obecne utrudnienia są częścią szeroko zakrojonego projektu modernizacji infrastruktury kolejowej w Katowicach i całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Prace między Brynowem a Ligotą już trwają – m.in. w marcu zamknięto dotychczasowy przystanek w Brynowie, który zostanie przeniesiony bliżej centrum.

Rozbudowa linii kolejowej nr 139 to fragment strategicznego przedsięwzięcia przebudowy połączenia od Będzina przez Sosnowiec i Katowice do granicy w Zebrzydowicach. Celem jest zwiększenie przepustowości i oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego – w przyszłości linie kolejowe mają mieć nawet cztery tory, co umożliwi utworzenie Kolei Metropolitalnej.

Inwestycja za ponad 4 miliardy złotych

W kwietniu 2024 r. podpisano kontrakt z konsorcjum Torpol-Intop o wartości 4,184 mld zł brutto, który obejmuje:

  • modernizację linii Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice,

  • gruntowną przebudowę głównej stacji Katowice,

  • modernizację istniejących przystanków i budowę trzech nowych,

  • odbudowę całej infrastruktury inżynieryjnej – m.in. wiaduktów kolejowych.

Utrudnienia potrwają do 2028 roku

Zakończenie wszystkich prac planuje się na 2028 rok. Do tego czasu pasażerowie muszą liczyć się z okresowymi ograniczeniami nie tylko w ruchu kolejowym. Również w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej. Od września 2024 r. bowiem sukcesywnie zamyka się kolejne wiadukty w Katowicach – łącznie aż 14 obiektów przejdzie rozbiórkę i odbudowę.

 

Drodzy Czytelnicy,

Jeśli macie ciekawy temat, którym chcielibyście się podzielić, historie, które zasługują na światło dzienne, lub pomysł na artykuł, który warto poruszyć – czekamy na Wasze wiadomości!

Skontaktujcie się z nami, wysyłając e-mail na adres: kontakt@kulturalnezawiercie.pl lub wiadomość poprzez nasze media społecznościowe. Jesteśmy otwarci na Wasze propozycje i z przyjemnością zgłębimy interesujące wątki.

Tworzymy tę przestrzeń z myślą o Was, dlatego Wasze inspiracje są dla nas niezwykle cenne.

 

Zobacz także

Wyniki oceny projektów w ramach Budżetu Obywatelskiego – znamy listę zakwalifikowanych

Fałszywy detektyw oszukał niemal 50 osób

Radni z Poręby jednogłośnie przeciwko ośrodkowi dla cudzoziemców

Kolejny wyrok za nielegalne składowiska odpadów w Zawierciu i innych miastach

W Zawierciu trwa budowa Castoramy – będzie to część nowego parku handlowego

Święto Gminy Ogrodzieniec 2025 – muzyczna petarda tego lata!

Kupili mieszkania, których nie ma. Co dalej z osiedlem przy Parku Paderewskiego w Zawierciu?

Post Author: Agnieszka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *